Saturday, February 20, 2010

POLITIK ALAF BARU?????????

Assalamualaikum kepada sahabat-sahabat semua. Sudah lama diikutkan penulis tidak aktif didalam penyusunan cerita-cerita terbaru di peringkat cawangan, bahagian dan juga nasional. Kini penulis sudah kembali dengan nafas dan semangat yang baru lebih-lebih lagi didalam mood perang (bak kata KP Tmn Melewar). Penulis sebenarnya kali ini ingin memberi pandangan sedikit tentang topik diatas kerana akhir-akhir ini penulis ada mendengar rintihan segelintir anak muda yang mula bimbang, cemas dengan keadaan semasa. Cemas dan bimbang bukan kerana pihak pembangkang yang semakin terhakis pengaruhnya tetapi kerana orang UMNO sendiri yang membuat onar atau 'havoc' didalam cawangan mereka sendiri.

Penulis ingin bertanya kepada pembaca samaada adakah benar pemuda sekarang ini suka memecahbelahkan penduduk tempat yang diduduki mereka???Politik apa sebenarnya yang dicari pemuda?politik apa yang dicari golongan pertengahan atau golongan 'emas'??Penulis melihat permasalahan ini wujud di beberapa cawangan di sekitar Batu.Contohnya Ketua Cawangan tidak 'ngam' dengan Ketua Pemuda dan sebgainya.Penulis melihat benda ini dengan serius kerana merasakan adalah penting bekerja didalam satu pasukan didalam menjayakan sesuatu agenda pergerakan seterusnya menarik kembali minat UMNO terhadap anak muda ini.Satu methodolgy harus digunakan bagi mendekatkan diri kita kepada pemuda, dan pemuda harus mencari mekanisme penting didalam mendekatkan diri dengan golongan atasan ini.Pada hemat penulis satu gerakan harus dilakukan supaya ia dijadikan garisan paralel didalam memantapkan institusi UMNO secara amnya.Ada yang bertanya dengan penulis, Ketua Pemuda ini tidak boleh menerima cara Ketua Cawangan ini dan Ketua Cawangan ini tidak boleh menerima cara Ketua Pemuda.Adakah kerana Ketua Pemuda tidak menyokong Ketua Cawangan ketika pemilihan tempoh hari atau sebaliknya.

Penulis melihat sebagai orang yang berpengalaman sepatutnya Ketua Cawangan harus memainkan peranan yang penting bagi menjadi orang tengah untuk menutrealkan situasi,bukan menjadi batu api sekira berlakunya masalah.Penulis membidas perkara ini sekiranya berlaku kepada cawangan ini.Adalah sesuatu yang tidak adil sekiranya ia terus mempersalahkan pemuda sekira mereka tidak 'digunakan'.Mungkin ada sedikit perasaan sombong dengan jawatan yang dipegang agaknya.Harus diingatkan pemuda bukanlah kuli tetapi mereka ini merupakan pemangkin kepada masa depan negara.Jangan terus dimomokkan dengan perkara2 yang retorik.Pemuda pada masa kini akan terus kehadapan walaupun dihembur kata-kata kesat.

Penulis juga ingin mengingatkan kepada semua kita akan terus berdiri teguh dibelakang Ketua Pemuda kita iatu Sdr Mohd Nizham sekiranya ia berlaku di cawangan ini.Tidak pernah kita melihat beliau 'melompat' walaupun dicaci dimaki oleh pihak pembangkang ataupun ahli UMNO sendiri.Sekiranya ia terjadi juga kita akan terus bersama-sama KP kita untuk terus menjulang institusi ini dimana yang penting bagi pemuda ialah parti bukan nya individu..

Hidup Ham!!!Hidup UMNO

Ikhlas
Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Taman Melewar

1 comment:

Unknown said...

Disyorkan pihak UMNO menjemput En Saiful 013-365 5715 yang sedang menjelajah secara sukarela ke seluruh negara untuk menjelaskan kedududukan BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH. Beliau tidak mengharapkan sebarang bayaran dan apa yang dilakukan ialah bersifat fisabilillah